Strona główna
  Busy Stargard Szczeciński Nowogard

Blog o serialu s-f 4400!

Temat: PKP współpracuje z busiarzami!!!!!
Użytkownik "Stanisław Kuba Rosół" <kub@NOSPAM.gazeta.plnapisał w
wiadomości .


Ja mam tylko jedno pytanie: dokad te busy maja jezdzic?
Bo jesli do miejscowosci, gdzie nie ma kolei, to trudno widziec cos w tym
zlego.


Swinoujscie, Miedzyzdroje, Kamien Pomorski, Nowogard, Trzebiatow, Gryfice,
Kolobrzeg, Stargard to ich bardzo czeste relacje. Latem dochodzi jeszcze
sporo nadmorskich Dziwnowkow i innych. Jednak kolejowe niestety przewazaja.
Sami nyskarze usiluja szukac frajerow juz na dworcu w Szczecinie - wowczas,
gdy podrozni udaja sie na przesiadke np. na Swinoujscie. Sytuacja
identyczna, jak podobno odbywa sie w Walbrzychu - tyle, ze tam dzieje sie to
przy kasie biletowej PKP.

Zapewne ten, kto wydal taka decyzje ma w tym niezly interes.

KONIEC SWIATA

Najpierw Kielce, potem Pila, teraz Szczecin. Kto da wiecej ?


Źródło: topranking.pl/1571/pkp,wspolpracuje,z,busiarzami.php


Temat: PKP współpracuje z busiarzami!!!!!


| Ja mam tylko jedno pytanie: dokad te busy maja jezdzic?
| Bo jesli do miejscowosci, gdzie nie ma kolei, to trudno widziec cos w tym
| zlego.

Swinoujscie, Miedzyzdroje, Kamien Pomorski, Nowogard, Trzebiatow, Gryfice,
Kolobrzeg, Stargard to ich bardzo czeste relacje.


po pierwsze: dla mnie jako turysty wygodna jest możliwość szybkiego porównania
wszelkich mozliwych ofert bez konieczności zaliczania w tym celu połowy miasta,
tak jak jest w Bydgoszczy.

A po drugie: Najpierw trzeba by zaproponować jakąś sensownę ofertę na ciągu
Szczecin-Gryfice-Kołobrzeg, a potem drzeć szaty...

Latem dochodzi jeszcze


sporo nadmorskich Dziwnowkow i innych. Jednak kolejowe niestety przewazaja.
Sami nyskarze usiluja szukac frajerow juz na dworcu w Szczecinie - wowczas,
gdy podrozni udaja sie na przesiadke np. na Swinoujscie. Sytuacja
identyczna, jak podobno odbywa sie w Walbrzychu - tyle, ze tam dzieje sie to
przy kasie biletowej PKP.


Nigdy w Wałbrzychu takiej sytuacji nie widziałem - tym bardziej, ze miejsce
postoju busików oddalone jest od obydwu dworców.


Zapewne ten, kto wydal taka decyzje ma w tym niezly interes.


Tak....darmowe przejazdy dla siebie i dziatek....

Adam, Bydgoszcz


Źródło: topranking.pl/1571/pkp,wspolpracuje,z,busiarzami.php


Temat: Urzędnicy przeciwko prywatnym busom... cd

Użytkownik "smas"


Obrońcy busiarzy niestety nie chcą zauwazyć jednego - że busiarzy
interesują
tylko kursy po główniejszych trasach.


Bzdura. Z Lublina prywaciarze jeżdżą do takich metropolii jak Brzeźnica
Książęca Kolonia, Targowisko, Osówka, Chmiel czy Jeziorzany. Natomiast w
powiecie Kraśnik praktycznie nie ma wsi do której nie docierają busy. Owszem
, większość jeździ po głównych trasach ale to też dlatego , że niektóre
gminy nie chcą zezwolić na wjazd busów na swój teren a na główne trasy
wpuszcza Urząd Marszałkowski który jest jakiś normalniejszy.
Poza tym PKP czy PKS też nie rozpieszczają bocznych dróg. Na PKP już dawno
temu zlikwidowano połączenie np. Stargard - Wałcz - Piła która dla busiarzy
byłoby trasą główną. PKS do zapadłych dziur często wysyła 2 kursy dziennie o
7.00 i 15.30 tylko w dni nauki szkolnej.


No i jakoś
dziwnie obrońcy busów zapominają o wskaźnikach bezpieczeństwa i
zatłoczenia
dróg, że o ekologii nie wspomnę.


No wiesz - to zależy jakie jest to bezpieczeństwo. Owszem w busie jest
większe prawdopodobieństwo wypadku ale na PKP z kolei ( nomen omen) jest
większe prawdopodobieństwo dostania po mordzie od współpasażera.


Jak padnie linia kolejowa
Goleniow-Kołobrzeg  to na DK nr 6 pojawi sie dodatkowo kupa ciężkich tirów
z
np. weglem do kotłowni miejskich.


No to trzeba kotłownie przestawić na gaz albo wierzbę krzewiastą. Jeszcze p.
Gudzowaty się ucieszy. Po cholerę ten węgiel wozić przez cały kraj skoro
jego transport koleją kosztuje więcej niż transport statkiem z RPA.


Dlatego linię tą trzeba chronić poprzez
wprowadzenie białych stref dla tych paru jeszcze istniejacych pociągów.


Poczekaj, spadnie śnieg, to wszędzie będzie biała strefa.


Na
razie stanowisko powiatu goleniowskiego ( Goleniów, Nowogard i gminna wieś
Osina odległa od DK nr 6 o jakieś 4  km a więc już omijana przez busy )
jest
takie, że nalezy poczekać aż wszyscy busiarze wystapią o legalizacje
wszelkich kursów i przedstawią swoje listy życzeń co do rozkładow jazdy a
po
1 maja 2004 obdzielic kursami wszystkich "potrzebujących" bez żadnych
przywilejow dla jakichś firm tylko dlatego, że są na rynku od wielu lat. I
busiarze dostaną propozycję - np. chcesz miec kurs pospieszny o 15.30 ze
Szczecina do Gryfic w dni robocze ? A proszę bardzo ale tak jak ten
"stary"
PKS bierzesz jeszcze jeden kurs też ze Szczecina do Gryfic ale zwykły, w
niedzielę, o godz. 12.00 i nie na krechę przez DK nr 6 ale przez parafię
Kacze Doły żeby ludzie z Zadupia Dolnego po mszy w Kaczych Dołach mieli
czym
wrócić do domu.


No to ja proponuję niech najpierw PKP przywróci ruch na liniach Ełk -
Gołdap, Stargard - Wałcz - Piła , Wysoka - Golczewo i Ostrzeszów - Namysłaki

:-)))

pozdrawiam
aron


Źródło: topranking.pl/1567/urzednicy,przeciwko,prywatnym,busom,cd.php


Temat: Pomysł na wykorzystanie autobusu szynowego
Pomysł na wykorzystanie autobusu szynowego

 mago 16-09-2003, ostatnia aktualizacja 16-09-2003 18:03

Autobus szynowy kursujący na trasie Goleniów - Kołobrzeg mógłby też jeździć
do Nowogardu i Trzebiatowa - proponuje szczecińskie PKP.

Decyzja, na jakiej trasie będzie kursował pierwszy w województwie autobus
szynowy, jeszcze nie zapadła. W grę wchodzą połączenia Runowo Pomorskie -
Szczecinek, Stargard Szczeciński - Kalisz Pomorski oraz Goleniów -
Kołobrzeg. To ostatnie rozwiązanie jest najbardziej prawdopodobne.

- Gdyby tak się stało, mamy pomysł, jak efektywnie wykorzystać pojazd - mówi
Andrzej Chańko, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Szczecinie. -
Autobus zamiast stać 4,5 godz. w Goleniowie (po przyjeździe z Kołobrzegu)
może pojechać w tym czasie do Nowogardu i z powrotem. Odjazd do Nowogardu
byłby możliwy między godz. 9 i 10, a powrót między godz. 10 i 11. Wieczorem
między godz. 19 i 21 mógłby pojechać na trasie Kołobrzeg-Trzebiatów i z
powrotem. Obsługa autobusu i tak musi pilnować pojazdu, kiedy będzie on
czekał na kolejny kurs, warto więc sprawdzić, jaka będzie frekwencja na tych
dodatkowych odcinkach.

PKP nie wyklucza, że na początku obłożenie może być niewielkie, ale liczy na
to, że nowy, atrakcyjny produkt przyciągnie klientów.

- W dalszym ciągu zbieramy opinie i informacje, gdzie autobus byłby
najbardziej potrzebny - mówi Józef Jastrzębski, główny specjalista ds. kolei
w Urzędzie Marszałkowskim. - Pomysł PKP jest jednak dobry i wart rozważenia.
Urząd Marszałkowski przekazuje nowy, komfortowy i ekonomiczny środek
transportu kolejowego i chce, żeby był on jak najlepiej wykorzystany.

Pomysł PKP podoba się zastępcy burmistrza Nowogardu, Antoniemu Bielidzie: -
To byłby prawdopodobnie najtańszy dostępny środek transportu. Jeżeli będzie
potrzebne formalne zaopiniowanie propozycji PKP, to na pewno nasza gmina
przychyli się do tej inicjatywy. Jeżeli pociąg miałby stać w Goleniowie, to
lepiej, żeby przysłużył się mieszkańcom Nowogardu - mówi Bielida. - Będzie
on na pewno poważną konkurencją dla autobusów i busów, które jeżdżą na tej
trasie.

Ostateczną decyzję w sprawie wyboru trasy dla autobusu szynowego podejmie
zarząd województwa. Nieoficjalnie wiadomo, że pojazd zacznie kursować ok. 20
października. Urząd marszałkowski planuje kupno jeszcze dziesięciu takich
autobusów, m.in. dlatego, że są one o 40 proc. tańsze w eksploatacji niż
tradycyjne składy wagonów z lokomotywą spalinową. Są lżejsze, więc opłaty za
korzystanie z torowiska będą mniejsze.

Odemnie:
A nie lepiej wydluzyc kursy z Goleniowa do Szczecina? Przeciez ta linia tak
podupadla, poniewaz kiedys jakis madrala wymyslil, ze spalinowka nie bedzie
jezdzic pod drutem i powstala przesiadka. A wiadomo ze bus jest bardziej
konkurencyjny, bo jest bezposredni. Tak wiec p. dyrektorze Chanko,
pozostawiam te kwestie do przemyslenia...


Źródło: topranking.pl/1568/pomysl,na,wykorzystanie,autobusu,szynowego.php


Temat: Dlaczego na PKP ...
Tak sobie kombinuję ale za nic nie potrafię zgadnąć -  może kto mi odpowie:
dlaczego na PKP pociągi osobowe kursują tylko na krótkich trasach ?
Dlaczego zatrzymują się na wszystkich przystankach, nawet tych, które
położone są w szczerym polu kilka kilometrów od najbliższej wsi ( a wieś na
dodatek leży przy ruchliwej drodze, którą jeźdzą i PKS-y i stada busów więc
kto bedzie drałował na stację jak ma busa pod nosem ...)  Dlaczego nie ma
jak na DB osobowych przyśpieszonych ( REx ) jeżdzących na trasach po 200,
300 nawet 400 km zatrzymujących sie tylko tam gdzie są pasażerowie ?

Przykład 1 - podwójne województwo zachodniopomorskie - Szczecin z
Koszalinem - PKS uruchomił natychmiast kilka kursów przyśpieszonych i
pośpiesznych z Koszalina i ze Szczecinka do Szczecina. A nie mogło by PKP
uruchomić pociągów przyspieszonych Koszalin-Szczecin przez
Kołobrzeg-Goleniów  z postojami tylko w miejscowościach będących siedzibami
gmin ( no może także w Głowczewie - bo blisko do morza, do Dźwirzyna i
Grzybowa oraz w Mostach - bo jednostka wojskowa podległa pod Eurokorpus
polsko-niemiecko-duński, z dużym "leśnym" osiedlem ) oraz Chojnice-Szczecin
przez Szczecinek-Runowo-Stargard ... Kliniczny przykład to wieś Żabowo
leżąca pomiędzy Płotami a Nowogardem ( tabela 375 ) - stacja prawie
kilometr od wsi a przez wieś przebiega droga krajowa nr 6 ( międzynarodowa
E-28 ) Gdańsk - Kołbaskowo, którą busy z Koszalina, Kołobrzegu i Gryfic
jeżdżą do Szczecina co 15 minut. Pies z kulawą nogą na tej stacyjce nie
wsiada  ... Albo Wiewiecko ( tabela 385 ) - w promieniu 5 kilometrów od
stacji jest może 10-20 luźno rozrzuconych gospodarstw, każde oczywiście
dysponujące własnym lepszym lub gorszym transportem, więc też nikt z tej
stacyjki nie korzysta.

Przykład 2 - rozdwojone wojewodztwo lubuskie - wojewoda w Gorzowie a sejmik
w Zielonej stąd ruch w obie strony i tak tradycyjnie duży zrobił się
jeszcze większy. Właśnie zamknięto ruch pasażerski Gorzów - Zbąszuynek. A
nie mogły by  pociągi ( przyśpieszone oczywiście ) śmigać w 2-godzinnym
takcie na trasie Gorzów - Zielona ?

Że w obu przykladach kawałki linii sa niezelektryfikowane a kawałki są ? A
coż to za problem ? Prawie 40 lat temu  ekspres z Warszawy do Wrocławia  na
odcinku Częstochowa - Opole był przeciągany Pt47 bez odczepiania EU04. Nie
można na jednym końcu skladu uczepiśc elektryka a na drugim spalinówki i
zrobic zestawu Pull-Push ? Nawet przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba by
zmieniać czoła. Postoje w Kołobrzegu, Goleniowie, Runowie i Zbąszynku (
zmiana trakcji ) czy w Czerwieńsku ( zmiana czoła ) przy dwóch lokach
trwały by nie po 20 minut tylko po 2.

Pozdrowienia dla wszystkich
SmAs

P.S. Ścierwojadów na PKP jest jeszcze dużo, takich którzy widzą nie żywy
organizm tylko najchetniej "masę upadłości". A że masę PKP ma dużą to
rabując co się da, taki ścierwojad potrafi dużą kasę sobie ukręcić na
resztę życia. Wystarczy przysłuchać się kto najgłośniej krzyczy za
prywatyzacją kolei i kto ją już pochlastał na jakieś dziwne spółeczki. Czym
sie różni taki świeżo aresztowany Jan Janik od gangów węglowych ? Tylko
metodą bo cel ten sam ...


Źródło: topranking.pl/1576/dlaczego,na,pkp.php


Temat: Urzędnicy przeciwko prywatnym busom... cd


Użytkownik "smas"

| Obrońcy busiarzy niestety nie chcą zauwazyć jednego - że busiarzy
interesują
| tylko kursy po główniejszych trasach.

Bzdura. Z Lublina prywaciarze jeżdżą do takich metropolii jak Brzeźnica
Książęca Kolonia, Targowisko, Osówka, Chmiel czy Jeziorzany. Natomiast w
powiecie Kraśnik praktycznie nie ma wsi do której nie docierają busy.


Bzdura może u was. Na tzw. Ziemach Odzyskanych sieć kolejowa była od zawsze
jakby troche gęściejsza niż w zaborze rosyjskim co się przekładało odwrotnie
proporcjonalnie na sieć autobusową. Wystarczy porównać objętość starych
rozkładow jazdy autobusów PKS woj. szczecinskiego i lubelskiego. Wasze były
ponad dwa razy grubsze. Poza tym jest rożnica w gęstości zaludnienia i sieci
osadniczej - u nas są rzadsze, duzo wsi położonych jest przy szosach
konczących się ślepo i nieprzelotowych. Do tego wsie popegieerowskie - a
tych u nas dużo - są mało mobilne i potrzeby transportowe często są tam
bardzo nierównomiernie rozłożone. Na dzis stan jest taki, że kupa wsi
leżących na uboczach woj zachodniopomorskiego nie istnieje dla busiarzy. Mam
przed sobą rozkład jazdy autobusów Gryfice-Szczecin. Poza PKS-ami figuruje w
nim 30 par kursów busów w tym 28 pospiesznych i ekspresowych i tylko 2
przyspieszone a ani jednego zwyklego mimo próśb poszczegolnych gmin. Na
pismo jednego z busiarzy, że chce uruchomić kolejnych 11 par kursów gmina
Goleniów wyraziła zgodę ale z zaznaczeniem, że pomiędzy Goleniowem a
Szczecinem nie przez dwujezdniową DK nr 3 ale równoległą drogą powiatową (
szeroka, po remoncie ) przez Rurzycę-Kliniska-Pucice-Załom ( wsie duże i
ludne, kupa ludzi pracuje w Szczecinie i w Goleniowie  ). I co ? Busiarz
podziękował i się wycofał. No więc może busiarze lubelscy sa jakby inaczej
uszyci niz busiarze szczecińscy ? ;-)

Owszem


, większość jeździ po głównych trasach ale to też dlatego , że niektóre
gminy nie chcą zezwolić na wjazd busów na swój teren a na główne trasy
wpuszcza Urząd Marszałkowski który jest jakiś normalniejszy.
Poza tym PKP czy PKS też nie rozpieszczają bocznych dróg. Na PKP już dawno
temu zlikwidowano połączenie np. Stargard - Wałcz - Piła która dla
busiarzy
byłoby trasą główną. PKS do zapadłych dziur często wysyła 2 kursy dziennie
o
7.00 i 15.30 tylko w dni nauki szkolnej.


Bo pozostale kursy musieli zlikwidować bo im busiarze 5 minut wczesniej
podbierali klientów. A teraz ludziska z kilku wsi podgoleniowskich mających
tylko własnie po dwa kursy w dni nauki szkolnej ( np. Święta - na mapie po
wschodniej stronie ujściowego odcinka Odry zwanego też Domiążą, vis-a-vis
Polic ) płaczą, że już nikt nie jeździ w dni świąteczne bo busiarz się
wycofał na linie bardziej dochodowe a PKS Kamień Pomorski po sprywatyzowaniu
to już też myśli jak busiarze ( czyli liczy się zysk ) i odpisał sołtysowi,
że niech pretensje maja do siebie i niech się zgłoszą do tego busiarza co
ich wygryzł.

  | No i jakoś


| dziwnie obrońcy busów zapominają o wskaźnikach bezpieczeństwa i
zatłoczenia
| dróg, że o ekologii nie wspomnę.

No wiesz - to zależy jakie jest to bezpieczeństwo. Owszem w busie jest
większe prawdopodobieństwo wypadku ale na PKP z kolei ( nomen omen) jest
większe prawdopodobieństwo dostania po mordzie od współpasażera.


Tu chodzi o wypadki komunikacyjne. A poza tym mało to razy przed pocztą w
Szczecinie albo na Korzeniowskiego było tak, że ktoś usiadł do pierwszego
busa ale jak zobaczył, że sąsiedni bus będzie odjeżdzał wcześniej to chcąc
się przesiąść był wyzywany przez psychopatę-kierowcę tracącego klienta ? A
opon to sobie w Szczecinie nie cięli  i reflektorow nie tłukli ? Dwa
tygodnie temu  w Nowogardzie doszło do "zamieszek" pomiędzy busiarzami
nowogardzkimi a gryfickimi.  U was Wersal niby panuje ?


| Jak padnie linia kolejowa
| Goleniow-Kołobrzeg  to na DK nr 6 pojawi sie dodatkowo kupa ciężkich
tirów
z
| np. weglem do kotłowni miejskich.

No to trzeba kotłownie przestawić na gaz albo wierzbę krzewiastą.


Jasne - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło sie dostatniej. Jako
zwolennik zbojeckiego kapitalizmu w wesji przedstawionej na filmie "Ziemia
obiecana" zapewne potrafisz to zrobić bo ja jako zwolennik modelu
skandynawskiego nie. Hihi powiedz to Ślązakom a w szczególności Panom
Górnikom to masz jak w banku, że ci szyby w oknach śrubami potłuką albo
chałupę koktajlmi Mołotowa podpalą.


| Dlatego linię tą trzeba chronić poprzez
| wprowadzenie białych stref dla tych paru jeszcze istniejacych pociągów.

Poczekaj, spadnie śnieg, to wszędzie będzie biała strefa.


Tak sie robi w całej cywilizowanej Europie z Francją i Niemcami na czele.
Nie ma powodów, żeby w Polsce wprowadzać model skrajnie libertariański - tak
jak XIX-wieczne wyścigi po działki górnicze w Klondike tak ładnie opisane
przez Londona albo wyścigi powozów po działki rolne na Dzikim Zachodzie.

A 13 listopada to S-mani i tak sami zrobią z kolejowej mapy Polski nie tylko
białą strefę ale białą plamę ;-P

Pozdrawiam
SmAs


Źródło: topranking.pl/1567/urzednicy,przeciwko,prywatnym,busom,cd.php







 Tematy
 : Blog o serialu s-f 4400!
 : busy z Wadowic do Krakowa oraz Cena
 : busy z Suwałk na lotnisko Okęcie
 : busy z Puław do Opola Lubelskiego
 : busy Komunikacja prywatna w Polsce
 : busy Kraków Kalwaria Zebrzydowska
 : busy Warszawa Chełm w niedziele
 : busy Transport osobowy Olsztyn
  • mks;vir;2007;rapidshare
  • metro na swiecie
  • www gradkapl
  • wwwpogoda zakopane
  • realplayer games
  •  . : : .
    Copyright (c) 2008 Blog o serialu s-f 4400! | Designed by Elegant WPT